تأثیر میس فایر بر دوده کربنی و آسیب کاتالیزور – راهکار حرفهای کربنزدایی
تأثیر خطای میس فایر در تولید دوده کربنی در موتور و کاتالیزور
کلمات کلیدی: میس فایر چیست، علت ایجاد دوده کربنی، احتراق ناقص، رسوب کربن در موتور، آسیب کاتالیزور
یکی از مشکلات رایج در خودروهای بنزینی، خطای میسفایر (Misfire) است. اگرچه در ظاهر ممکن است این خطا تنها به صورت لرزش موتور یا کاهش قدرت دیده شود، اما در باطن میتواند باعث ایجاد دودههای خطرناک کربنی و آسیب جدی به کاتالیزور شود.
چگونه میسفایر باعث تولید دوده کربنی میشود؟
در حالت عادی، سوخت و هوا باید به صورت کامل در محفظه احتراق بسوزند. اما در صورت وقوع میسفایر، احتراق بهدرستی انجام نمیشود. این سوخت نسوخته وارد اگزوز شده و در آنجا نیمسوز میشود و تولید کربن خشک و سیاهرنگ میکند. این دودهها به تدریج در سر پیستونها، شمعها و دریچهها رسوب میکنند.
تأثیر مخرب بر کاتالیزور
کاتالیزور که وظیفه فیلتر و تجزیه گازهای آلاینده را دارد، در صورت مواجهه با حجم زیادی از سوخت نسوخته دچار گرفتگی یا حتی ذوب شدن میشود. دودههای کربنی هم باعث انسداد منافذ داخلی کاتالیزور شده و عملکرد آن را تضعیف میکنند.
چرخه معیوب دودهزایی
دودهها به شمعها، سنسور اکسیژن و مسیر EGR نیز آسیب میزنند. این موضوع باعث اشتباه در محاسبه سوخت و هوا و در نتیجه ادامهی میسفایر میشود. یعنی هرچه بیشتر دوده تولید شود، احتمال میسفایر نیز بیشتر خواهد بود.
راهکار حرفهای برای پاکسازی دوده کربنی
برای حل این مشکل به صورت حرفهای و مؤثر، پیشنهاد ما استفاده از پکیج سهمرحلهای کربنزدایی است که شامل:
- مرحله اول (نانو فلو / NanoFlow): پاکسازی اولیه با گاز نانو از طریق ورودی هوا
- مرحله دوم (پاورجت): پاشش محلول از جای شمع روی سر پیستون و اتاق احتراق
- مرحله سوم (کاتاکیلین): احیای تخصصی کاتالیزور خودرو از طریق سنسور اکسیژن
با این روش، دودهها از همه نواحی بحرانی موتور و کاتالیزور پاک میشوند و احتراق به حالت ایدهآل برمیگردد.
🎥 مشاهده ویدیو آموزشی
برای آشنایی بیشتر با عملکرد این سه دستگاه و دلایل ایجاد دوده در اثر میسفایر، پیشنهاد میکنیم این ویدیو را مشاهده کنید:
برای دریافت اطلاعات بیشتر و تهیه دستگاههای اصلی کربنزدایی میتوانید با ما در ارتباط باشید.
نظر شما چیه؟