7gam

گام اول:

در گام اول یک به یک انواع کیت های دوگانه سوز فابریک نصب شده روی محصولات ایران خودرو، سایپا، زامیاد، مزدا و سایر خودروهای متفرقه را یک به یک معرفی می کنند و در پایان گام اول کسانی که در این دوره شرکت کنند با همه ی کیت ها از جمله: کیت های نسل دو، نسل سه و نسل چهار را آشنا می شوند. پس از گذراندن گام اول در پکیج آموزش تعمیرکار حرفه ای خودروهای دوگانه سوز، هنرجو با  کیت ها و اسامی آنها به طورکامل آشنا خواهند شد.

گام دوم:  

یک عیب آشکار نشده در سیستم می تواند تاثیرات فاجعه آمیزی مانند از دست دادن جان افراد، آلودگی محیطی و خسارات مالی داشته باشد. گام دوم، مرحله قطعه شناسی است و یک به یک انواع رگولاتورها، انواع ریل سوخت، انواع کلید تبدیل، انواع ایسیو، انواع سنسورهای فشار مخزن به شما معرفی خواهند شد تا شما با شناختی که از قطعات به دست می آورید، دید کامل و درستی جهت عیب یابی خودروهای دوگانه سوز فابریک به دست بیاورید.

گام سوم:

وقتی که گام های یک و دو رو پشت سر بگذارید دیدگاهی عمیق تر نسبت به انواع کیت های دوگانه سوز فابریک پیدا می کنید. در گام سوم که گامی بسیار اساسی و مهم است، تحلیل ورودی ها و خروجی های ایسیوهای گاز مورد بررسی قرار می گیرد. کسی که تمایل دارد به عنوان یک تعمیرکار حرفه ای فعالیت کند بایستی بداند چه اطلاعاتی به ایسیو گاز وارد می شود که اگر آن اطلاعات نیامد، بتواند به وسیله عدم وجود آن اطلاعات، عیب یابی کند. بایستی بداند به طور مثال برای پالس دور موتور به اطلاعات سنسور دریچه گاز و اطلاعات سنسور دور موتور اطلاعاتی از این قبیل نیاز دارد و به نوع ورودی و خروجی اطلاعاتی که ایسیو دریافت می کند، آگاهی داشته باشد. مواردی که در این گام آموزش داده می شود، شما را یک گام به حرفه ای شدن نزدیک خواهد کرد.

گام چهارم:

درگام چهارم به آموزش حرفه ای ترین و تخصصی ترین عیب ها و عیب یابی ها می پردازد.

نقشه خوانی؛

در گام سوم تحلیل ورودی ها خروجی ها به صورت شماتیک و کلی و به طور کامل آموزش داده می شود. در گام چهارم انواع خودروها مورد بررسی موشکافانه قرار خواهند گرفت. نقشه خوانی کاملا حرفه ای به شما آموزش داده خواهد شد تا بدانید اطلاعات از چه پایه هایی به ایسیو وارد و از چه پایه هایی خارج می شود، چه تاثیراتی دارند و اگر هر یک از این اطلاعات نباشد، خودرو روی گاز نمی رود. با استفاده از نقشه خوانی ها در صورتی که قطعه ای را تعویض کردید بطور مثال ایسیو؛ اما به جواب نرسیدید، با استفاده از اطلاعاتی که در بخش نقشه خوانی به شما آموزش داده می شود، قادر خواهید بود به شکل حرفه ای عیب یابی ها رو انجام دهید. در پایان گام چهارم، هنرجو دید عمیقی نسبت به تشخیص عیوب کیت های نسل دو، سه و چهار پیدا می کند. همچنین علت عیوبی همچون روی گاز نرفتن و بد کار کردن خودروهای دوگانه سوز و مواردی از این قبیل را به راحتی تشخیص خواهد داد.

 

گام پنجم:

در گام پنجم، اجزا به طور تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد. کیت انواع خودروهای دوگانه سوز، به طور مثال پژو ۲۰۶، نیسان زامیاد یا مزدا یا روآ، ال۹۰ و… به طور تخصصی معرفی خواهند شد. نحوه ی کار دیاگ با هر یک از کیت ها، عیب یابی و نحوه ی پارامتر خوانی سی نوع کیت دوگانه فابریک آموزش داده می شود. نکته شاخص در این دوره آموزشی این است که تشخیص و اصلاح عیوب انواع کیت ها مرحله به مرحله فیلمبرداری شده تا هنرجو عیب یابی و تعمیرانواع خودروهای دوگانه سوز را کاملا عینی و بدون محدودیت زمانی بیاموزد. در حقیقت مهندس کابلی با توجه به دغدغه ی هنرجویان، و محدودیت هایی که کلاس های حضوری داشته اند، دوره ای مفصل، متناسب با انتظارات هنرجو طراحی کرده اند. در طی این دوره؛ روی تمام خودروها در تعمیرگاه تست انجام می گیرد و بر روی یک به یک خودروها دیاگ وصل می شود، پارامترها را نمایش می دهد. این فایل ها بصورت تصویری در اختیار هنرجو قرار می گیرد و با فراهم آوردن بستر آموزش آنلاین قصد دارد گسترده حرفه ای و وسیعی را به منظور آموزش تعمیرات حرفه ای خودروهای دوگانه سوز فراهم آورد.

گام ششم:

جای گذاری و محل قرارگیری در حقیقت سنسورها، و نحوه ی عملکرد آنها و پس از آن دستور العمل های عیب یابی، از بزرگترین چالش هایی است که اکثر تعمیرکارها با آن روبه رو هستند. اگر اطلاعات سنسورهای مهمی که در طول دوره مطرح می شود به ایسیو نرسد خودرو روی گاز نمی رود و یا مشکل ایجاد می کند اصلا کجا هستند! سنسور دمای آب و سنسور دمای گاز کیت شهاب در نیسان زامیاد کجاست؟! سنسورهای کیت لواتو در نیسان کجاست؟!

اگر بدانید سنسورهای مهم و تاثیرگذار در کیت زیمنس یورو۴، مزدا، سمند، پژو، روآ و…   قرار دارند به تعمیرکارکمک می کند تا عیوب انواع خودرو را در سطح حرفه ای تشخیص دهد. در گام ششم در باره دستورالعمل های عیب یابی به طور کامل صحبت خواهد شد.

گام هفتم:

در این مرحله نکات ریز و استادانه ی تجربه ارزشمند مهندس عباس کابلی، که در طی سالها فراگیری و تدریس دانش تعمیر خودروهای دوگانه سوز کسب کرده اند به منظور رفع مشکل به جای دفع مشکل آموزش داده می شود، و هنرجو با نکات مهم و ترفندهای اصلاح عیوب رایج انواع خودروهای دوگانه سوز فابریک آشنا می شود. که پاسخ به سوالاتی است که کارآموزان و هنرجویان مطرح می کردند. به طور مثال نکات مهم و ترفندهای اصلاح عیب روی گاز نرفتن ef7 ، خطای ثبت نشده در نیسان لواتو، خطایی ثبت نشده در ساکس۵۰۰ و پژوSD  206، و تشخیص زمان درست برای عیب یابی.

عیب یابی صحیح و حرفه ای می تواند به جلوگیری از پیشرفت پیشامدهای ناهنجار کمک کند و خسارت های احتمالی را کاهش دهد. در گام هفتم نکات حرفه ای عیب یابی ها و اصلاح عیوب مطرح می شود. مطالبی که در این گام به شما ارائه می شود. مطمئنا در هیچ یک از دوره ی آموزشی و هیچ جزوه و کتابی یافت نخواهد شد.

مقالات مرتبط

نظر شما چیه؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. با سلام و خسته نباشی بعنوان یک رهجو مطالب فوقالعاده کاربردی وکامل و ارزنده بوده ودر مسیر کارم خیلی خیلی کمک شده است خدا قوت به عواملی که نقش داشته اند .